23 Aralık 2011 Cuma

ÇİKOLATALI YULAFLI BAR (Deneme 1)

Starbucks'tan aldığım bu yulaflı bara bayılıyorum.


Hem çikolatalısını hem de ballı olanı kahvenin yanında zevkle tüketiyorum. Eşim bunlardan üçer beşer alıp getirdiği halde birkaç gün içinde evdeki stokları bitiriveriyorum Hal böyle olunca benzer lezzeti yakalama umuduyla kolları sıvadım.ve bunlar çıktı ortaya



Bu tarif diyet yapanlar için çok ideal bir atıştımalık oldu. Ama ben bir dahaki sefere şeker ve yağ oranını artırmayı düşünüyorum.

Malzemeler
1,5 su bardağı Yulaf
1,5 çay bardağı süt
3 çorba kaşığı bal
2 çorba kaşığı toz şeker
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 çay kaşığı kabartmatozu
yarım çay bardağı fındık kırığı
yarım çaybardağı ceviz kırığı
yarım çaybardağı kırılmış bitter çikolata(damla çikolata da olur)
1-2 yemek kaşığı un



Nasıl yaptım:
Bütün malzemeleri karıştırıp oldukça yumuşak bi hamur elde ettim. Küçük kare borcama yayıp üzerine iyice bastırdım .dikdörtgen dilimler halinde kestim. önceden ısınmış 170 derece fırında kızarana kadar pişirdim.Fırından çıkınca kestiğim yerlerden bıçakla bir daha geçip soğumaya bıraktım.Soğuyunca servise hazır...





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...