19 Aralık 2011 Pazartesi

DAVRANIŞLARA SÖZ GEÇİRMEK



Prof.Dr.Sabiha Paktuna Keskini Kanal D deki doktorum programıyla tanıdım.Daha sonra kendisini araştırırken Annelik Akademisiyle tanıştım, üye oldum ve ücretsiz kitap kampanyasına katılarak Hamileyim ve Bebeğim adlı kitaplara sadece kargo bedeli ödeyerek sahip oldum.Berata hamileyken severek okuduğum bu kitaplara Berat doğduktan sonra da yenilerini ekledim.Bu postta en son aldığım ve bir çırpıda okuduğum Davranışlara Söz Geçirmek -Sözsüz Disiplin  kitabından bahsetmek istiyorum.Çocuk davranışlarını nasıl yorumlamalıyız,Yetişkin mantığıyla davranışları yorumlamada nasıl hatalar yapıyoruz,nasıl yanlış tepkiler veriyoruz,çocukların tepkilerindeki ayrıntıları nasıl gözden kaçırıyoruz gibi pek çok sorunun yanıtını bu kitapta buldum. Çocuğumuzla aramızdaki farkedemediğimiz iletişim engellerini görmemize ve nasıl doğru iletişim kurabileceğimize,Hangi gelişim basamağında hangi davranışların normal hangilerinin anormal kabul edileceğine dair pek çok konuya ışık tutuyor.Teorik bilginin fazlalığı mesleğim dolayısıyla beni rahatsız etmedi. Ayrıca gerçek örneklerle teorik bilginin pekiştirilmesi kitabı daha anlaşılır hale getiriyor.
Annelerden gelen pek çok mektup dikkate alınarak yazıldığından her anne-babanın yaşayabileceği sorunlara ışık tutan bu kitabı ergenlik öncesi çocuğu olan tüm annelere ve anne adaylarına şiddetle tavsiye ediyorum.Berat henüz 4 aylıkken bu kitabı okuma şansına sahip olduğum için hem kendi adıma hem de bebeğim adına mutluyum.Aslında kitap hakkında söylenecek çok şey var fakat küçük meleğim oyun oynamak istiyor.Davranışları anlamak analiz etmek ve çözüm üretmek isteyen her ebeveyn okumalı diyorum ve Kitabın kapağından bir alıntıyla yazımı noktalıyorum: "Bu kitap anneler pişman olmasın diye yazıldı..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...