11 Ocak 2012 Çarşamba

Çocuk mu Kariyer mi? 2 (Kariyer diyenler için öneriler)


Bir çocuğun 3 yaşına kadar anneye bağımlı olduğunu, kendini annesiyle bir bütün olarak algıladığını ve çalışan annelerin işinin ne kadar zor olduğunu ilk yazımda anlatmıştım. 
Peki ya anne psikolojik, sosyal ve maddi ihtiyaçları için çalışmak istiyorsa ya da mecbursa?Bu yazımda da madalyonun öbür yüzünden çalışan annenin açısından bu konuyu ele almak istedim. Kariyerine devam ederken çocuk büyüten annelerin sayısı günümüzde hızla artıyor.Bu noktada başta çalışan anneler olmak üzere her annenin kendine sorması gereken soru şu:Çocuğuma ne kadar nitelikli vakit ayırıyorum ?Çocuğumun gelişimini desteklemek için yeterli özveride bulunuyor muyum?Biz anneler bu iki soruyu dürüstçe cevaplamalı eksik gördüğümüz noktaları telafi etmeliyiz.Çalışmayan /çalışmaya ara veren annelerin işi nispeten daha  kolay.Başta çalışan anneler olmak üzere tüm annelerin  yapması gerekenleri  şu şekilde sıralayabiliriz:
·         Çalışmak sizi mutlu ediyorsa , aşırı stres yüklemiyorsa şu cümleyi asla unutmayın “Annenin mükemmeli değil mutlu olanı makbuldür”!
·         Her fırsatta çocuğunuza ilgi ve sevginizi hissettirin. Ona bol bol sarılın!
·         Çocuğunuzla sağlıklı ve doğru iletişim kurun. Bu konuda bol bol kitap okuyarak ya da profesyonel yardım alarak kendinizi geliştirin.
·         Çocuğunuzun gelişim aşamalarını takip edin ve gelişimine uygun yöntemlerle eğitin. Onlara yetişkin mantığıyla yaklaşmayın.
·         Onlarla inatlaşmayın. İnatlaşmak, diretmek,kızıp bağırmak iletişimi engellemekten aranıza duvar örmekten başka bir işe yaramaz.Ne kadar yorgun olursanız olun sakinliğinizi ve sabrınızı yitirmeyin.
·         Bakıcı tanıdığınız ve güvendiğiniz biri olmalı. Mümkünse anane/babaanne  tercih edilmeli . Bakan kişi çocuğunuza kendi evinizde bakmalı (anneden ayrılan çocuğu bir de evinden ayırıp ikinci bir kaygı unsuru yaratmamak gerekir).
·         Kreşe göndermek için 3 yaş beklenmeli.
·         İşe giderken çocuktan kaçarcasına evden çıkılmamalı.

Bu konda anlatılacak çok şey var ve bu liste daha da uzayabilir ancak genel olarak bunlara dikkat eden anneler daha az sorun yaşayacaklardır. Kendim de dahil tüm annelere mutluluk ve kolaylık diliyorum.

2 yorum:

  1. Ahh ah çalışan anne olmak, ama artık kabullendim herşey mükemmel olamaz, dediğin gibi en önemlisi akşamları oğlumla ne kadar kaliteli vakit geçirebildiğim.Blogger anneyim canım, takipteyim, bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, ben daha çok yolun başindayim. 26. Haftamı tamamladım:) heyecanla kızımı kucağıma almayı beklıyorum:)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...