22 Ocak 2012 Pazar

İNCİR UYUTMASI

Berat'a yoğurt yapmak için AOÇ'nin günlük şişe sütünün ideal olduğunu düşündüm.İçeriği anne sütüne daha yakın olan günlük keçi sütünü tercih ettim.Aşkım da iki şişe keçi sütü ve 1 şişe inek sütü almış.Bu kadar günlük sütü bozulmadan nasıl tüketeceğiz deyince İncir uyutması yap dedi.Sütümü artırmak için bol bol yediğim kuru incirden baktım 7 tane kalmış, yapıyım o zaman dedim.Bir yandan Berat'ın yoğurdunu yaparken tatlıyı da aradan çıkarıverdim.

Dünyanın en ekonomik tatlısının malzemeleri:
7 adet kuru incir
Yarım lt günlük inek sütü

Nasıl yaptım?
Önce sütü tencereye boşaltıp ocağa kaynamaya bıraktım.Bu arada incirleri yıkayıp kuruladım ve minik minik doğradım.


3 tane kase çıkarıp incirleri paylaştırdım.Her kaseye kaynayan sütten bir miktar koyup ezerek karıştırdım.

Soğumadan kalan sütü de ilave edip kaselerin üstünü kapattım.



Küçük bir battaniyeye sarıp Kalorifer peteğinin yanına koydum.4-5 saat sonra baktım uyumuşlar buz dolabına kaldırdım.



Soğuduktan sonra servis yaptım.

Not: Aoç'nin günlük keçi sütü Kay'ın uht keçi sütünden çok farklı.Berat'a hamileyken keşfettiğim Kay keçi sütünü bol bol tükettim ve hala da çok severek tüketiyorum.Aoç keçi sütünün kokusu inanılmaz ağır.Kendimiz de yeriz diye bolca yaptığım yoğurttan tüketemedim.Tadı gayet güzeldi ama kokusu çok baskındı.Berat meyveye bayılıyor ama sebze püresi,çorba gibi yiyecekleri yedirirken çok zorlanıyorum. Yoğurdu da yemek istemedi meyve püresi ile karıştırarak yedirdim.Zamanla keçi sütünün kokusuna alışır mıyız? sadece Berat'ın yiyeceği kadar mı yapsam? yoksa bundan sonra inek sütü mü kullansam? karar veremedim henüz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...